9 Mart 2022 Çarşamba

VSCode Kurulum

Giriş
Linux Subsystem olarak Ubuntu kullanıyorum. Ubuntu'dan VSCode kullanmak için şöyle yaptım
1. Window's VSCode kurulur
2. Ubuntu'dan şöyle yapılır
sudo ln -s /path/to/vscode/Code /usr/local/bin/code
Kurduğum eklentiler şöyle
  • Remote - WSL
  • C/C++ Extension Pack
  • Gradle for Java
Java kurmak için şöyle yaptım, ama sonra C++ projesinde bazı include header dosyalarının olmadığını gördüm
sudo apt install openjdk-17-jre-headless
Bu sefer Oracle JDK 17 kurmak için şöyle yaptım
sudo add-apt-repository ppa:linuxuprising/java
sudo apt update
sudo apt install oracle-java17-installer
Kurulum penceresindeki seçenekleri kabul ettim. Daha sonra JAVA_HOME ortam değişkenini /etc/profile dosyasına ekledim
sudo vi /etc/profile
Eklenen satır şöyle
JAVA_HOME="/usr/lib/jvm/java-17-oracle"
Sonra bu dosyayı bir kere daha okutmak gerekti. Şöyle yaptım
source /etc/profile
Kontrol için de şöyle yaptım
$ echo $JAVA_HOME
/usr/lib/jvm/java-17-oracle




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder